کانون سیدالشهدا
هرروزی که درآن گناه نشود آن روز عید است. امام علی(ع)

 

عواقب سهل انگاری نماز
سرور زنان، فاطمه (س) از پدر بزرگوارش حضرت محمّد(ص) پرسیدند: برای مردان و زنانی که نسبت به نمازشان سستی و سهل انگاری کنند، چه کیفری است؟ ایشان فرمودند: ای فاطمه هر زن یا مردی که نسبت به نماز سستی ورزد، خداوند او را با پانزده بلا گرفتار می کند، شش تای آن در دنیا و سه تای آن در هنگام مرگ و سه تای آن درون قبر و سه تای آن در قیامت است، هنگامی که از قبرش بیرون می آید.
اما مواردی که در دنیا به آن ها مبتلا می شود: 1و2 خداوند برکت را از عمر و روزی اش بر می دارد.3- سیمای صالحان را ا ز چهره اش محو می کند. 4- عملی که انجام دهد، بر آن پاداش ندارد. 5- دعایش به سوی آسمان بالا نمی رود. (پذیرفته نمی شود) 6- بهره ای از دعای صالحان نخواهد داشت.
اما مواردی که به هنگام مرگ به وی می رسد: 1- خوار و ذلیل می میرد. 2- گرسنه می میرد. 3- تشنه می میرد، آن سان که اگر از رودخانه های دنیا به او آب داده شود هرگز تشنگی اش تمام نگشته، سیراب نمی شود.
اما مواردی که در قبرش به او می رسد: 1- خداوند بر او فرشته ای می گمارد که در قبر آشفته و بی قرارش می کند. 2- قبرش بر او تنگ می شود. 3- قبرش تاریک می شود.
اما مواردی که در روز قیامت به هنگام بیرون آمدن از قبر به آن دچار می شود: 1- خداوند فرشته ای بر او می گمارد که او را  بر زمین می کشد در حالی که مردمان بدو می نگرند. 2- حساب کشی سختی از او به عمل می آید. 3- خداوند با رحمت به او نمی نگرد و او را پاک و تزکیه نمی کند و نیز برایش عذابی دردناک خواهد بود.
مستدرک الوسایل/17/218و217
 
 
 
چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:13 :: نويسنده : ط.حسینی/ف.داوری

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید موسسه ی سیدالشهدا (ع)
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون سیدالشهدا و آدرس kanoon68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 47383
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1